Tuesday, May 28, 2013

Rencana Kehidupan

Sejak akhir-akhir ni rajin pula berblog.... bukan sengaja membiarkan ia bersawang sebelum ini, tetapi banyak hal kurang direfleksi, hanya sempat berlegar-legar di minda dan...tupp-tupp hilang! inilah yang dimusykilkan. mungkin sudah akhir sem...banyak hal yang ingin dimuhasabah dan diabadikan dalam diari maya. 

Bicara soal penulisan... bermusim juga cik tukang taip ni. Bila musimnya bunga-bungaan, maka bunga-bungaanla tema penulisannya, macam sesumpah, bertukar ikut keadaan! Huh, sebenarnya segan nak kata, entri sebelum ni sudah membicarakan hal-hal di musim bunga (maksud saya musim walimahan)...huhuhu

Sebenarnya tak suka cerita tentang hal ni, tapi terasa nak taip juga. Sudah-sudahlah, sekarang kita tolak tepi soal itu dulu sebab masih menjadi rahsia Pencipta.

Jadi apa yang sebenarnya ingin dituliskan?

Tukang taip pun masih keliru apa temanya. Tajuk letak dulu. hoho

Rencana kehidupan?! erk....... 

Realitinya, apa yang saya ada sekarang.......... anak-anak a.k.a mutarabbi seramai 12 orang. Huh, bagaimana khabar mereka, sempat bertegur dengan sms sahaja. Tadi pula jumpa seorang bekas mutarabbi, wajahnya penat, nampak kurang selesa bila kita dekat dengannya, mungkin rasa bersalah atas hal yang berlaku sebelum, tapi saya hanya menegur seperti biasa, bertanya khabar peperiksaan dan pelajarannya. Akhir-akhirnya memberikan sedikit motivasi... ya nampak kaku perbicaraan kami, tapi saya cuba sembunyikan kejanggalan itu.

Owh, hal ini lebih penting untuk cik tukang taip refleks.... hiduplah dalam realiti!

### tajuk post ini mungkin kurang bersesuaian. sebab cik tukang taip hanya suka-suka nak duduk-duduk di laman blog, memerhatikan si Birdie bersiul-siulan..hoho (humoris pula Nur Ihj ni, sedangkan dia sebenarnya sentimental)


0 comments:

Post a Comment