Thursday, March 7, 2013

Musim Bunga Akhawat

Sudah semakin ramai akhawat yang sudah dan bakal melewati musim-musim bunganya. Satu petanda yang bagus kerana dakwah ini sedang menuju ke stage keduanya iaitu pembinaan keluarga muslim. Subhanallah, satu rahmat, nikmat dan kurniaan Allah yang menyatukan dua hati yang selalu menjaga dirinya. 

Saya masih terus berdoa buat akhawat yang masih mengharap pertemuan dengan bakal imamnya (termasuklah diri saya).... saya pasti sekuat dan setabah mana pun seorang akhawat itu, di sudut hatinya bersemi satu pengharapan, kerana siapa sahaja apabila dirinya bernama wanita pasti mengimpikan mujahid dan mujahidah yang bakal lahir dari rahimnya sendiri.

Kepada diri saya dan juga akhawat yang masih menanti, bertabahlah dan bersabarlah, semikanlah cinta Allah di jiwa-jiwa kita, kerana bila kita mencintai Allah, maka pemilik cinta Allah juga yang bakal kita miliki. Moganya cinta Allah melebihi segalanya.

Dalam penantian ini juga, kita harus sentiasa bersedia, melakukan sebuah persiapan, agar apabila rahmat Allah itu hadir, kita akan terus istiqomah mencintai sebuah jalan yang menyinari warna-warni hidup, kerana jalan tarbiyyah inilah kita meninggalkan jahiliyyah kepada ma'rifah, kerana jalan tarbiyyah inilah kita meninggalkan ananiyah kepada ukhuwwah, kerana jalan tarbiyyah inilah kita menjadi mujahidah muharrikah fi sabilillah.

I will always love you........my akhawat Ansarullah. 

1 comments:

Nurul Hidayah Mohamed Nor said...

wah...lama tak tengok nuri menulis :-)

Post a Comment